در گذر زمان برای زیبا‌سازی نمای داخلی بنا و ساختمان، اقداماتی به کار گرفته شده که یکی از این اقدامات تولید کاشی سرامیک جدید با طرح‌های مختلف برای خاص پسندان می‌باشد که یکی از این طرح‌ها، کاشی سرامیک طلایی با طرح سنتی است.

کاشی زیرگروه مصالح ساختمانی است که ظاهری بسیار زیبا دارد و از استحکام بالایی هم برخوردار است از کاشی‌ها در موارد مختلف استفاده می‌شود و کاربرد‌های متفاوتی هم دارند که این موضوع باعث می‌شود کاشی‌ها را به چهار دسته تقسیم کنند که شامل کاشی کف، کاشی دیوار، کاشی پرسلانی و کاشی گرانیتی می‌باشد.

سرامیک کلمه‌ای است که تعاریف بسیار گسترده و پیچیده‌ای دارد و در موارد مختلف کاربرد دارد اما به طور مختصر می‌توان گفت سرامیک زیر گروه کاشی است و به گونه‌ای یکی از انواع کاشی‌ها به شمار می‌رود و سرامیک رطوبت و آب را زیاد جذب نمی‌کند و همین موضوع باعث افزایش استحکام و مقاومت آن شده است.

تولید کاشی سرامیک

هر کارخانه‌ای، برای ساخت محصول مورد نظر خود، از به روزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند در کارخانه‌ی تولید کاشی سرامیک هم از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها استفاده می‌شود تولید کاشی و سرامیک شامل چندین مرحله می‌باشد.

در اولین مرحله‌ی تولید، ابتدا مواد اولیه را آماده می‌کنند برای ساخت کاشی سرامیک از مواد اولیه‌ی یکسانی استفاده نمی‌کنند بلکه مواد اولیه در تولید متفاوت هستند و بستگی به کاربرد و نقش کاشی سرامیک‌ها دارد.

در ابتدا آن دسته از مواد اولیه که دارای دانه‌های درشت هستند را با استفاده از دستگاه سنگ شکن ریزتر می‌کنند در وهله بعدی از دستگاه آسیاب برای آسیاب کردن مواد اولیه استفاده می‌کنند در چنین شرایطی برای ایجاد یک دوغاب روان از یک ماده روان ساز مانند سیلیکات سدیم به مقدار خیلی کم استفاده می‌کنند.

در مرحله دوم، از آن موادی که در مرحله اول بعد از گذراندن پروسه‌هایی تولید شده بود استفاده می‌کنند تا پودری نرم تولید کنند در مرحله سوم آن پودر نرمی که به دست آمد را در قالب‌های مخصوص قرار می‌دهند و فشار روی آن مواد در قالب‌ها اعمال می‌کنند تا مواد شکل قالب را به خود بگیرد.

در مرحله چهارم با استفاده از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته، کاشی و سرامیک‌ها را در کمترین زمان ممکن خشک می‌کنند در مرحله پنجم با استفاده از یک سری از دستگاه‌ها، لعاب کاری انجام می‌دهند و طرح‌های خاص و مورد نظر خود را روی کاشی و سرامیک ایجاد می‌کنند.

در مرحله ششم کار پخت کاشی و سرامیک را انجام می‌دهند این مرحله مهم‌ترین مرحله‌ی تولید کاشی و سرامیک است؛ زیرا اگر این مرحله به درستی انجام نشود، با مشکلاتی نظیر مقاومت کم، وجود نقاط سیاه روی لعاب، تمیز نبودن سطح لعاب و غیره روبه رو می‌شویم.

مرحله هفتم که آخرین مرحله هم می‌باشد، پولیش کاری است که مختص کاشی‌های گرانیتی بدون لعاب می‌باشد اگر روزنه‌هایی روی سطح کاشی وجود داشته باشد، باعث می‌شود تا آب بتواند به راحتی به درون کاشی و سرامیک نفوذ کند که در این صورت استحکام و عمر این کاشی و سرامیک‌ها کاهش می‌یابد به همین دلیل برای حل این مشکل پولیش کاری می‌کنند تا اگر روزنه‌ای روی سطح کاشی و سرامیک وجود دارد از بین برود.

کاشی سرامیک جدید منزل

از انواع متریال‌ها در ساختمان‌سازی که بسیار مورد توجه است و دارای طرح و رنگ‌های متنوع هستند می‌توان به کاشی سرامیک جدید اشاره کرد در این کاشی و سرامیک‌های منزل، آنقدر زیبایی وجود دارد که ناخودآگاه فرد را مجذوب زیبایی و جذابیت خود می‌کنند از این سرامیک‌ها در کفپوش، دیوار پوش و غیره استفاده می‌کنند.

کاشی سرامیک‌هایی که امروز تولید و ساخته می‌شوند بسیار لوکس و خاص هستند در گذشته از طرح‌های تکراری و ساده استفاده می‌کردند؛ ولی امروزه در ساخت این کاشی و سرامیک‌ها از جذاب‌ترین و هیجان انگیز‌ترین طرح و رنگ‌ها استفاده می‌کنند؛ که این موضوع باعث شده کاشی سرامیک‌ها پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین مصالح برای نمای داخلی ساختمان باشند.

سرامیک‌ها از نظر کیفیت با هم متفاوت هستند و هرچه کیفیت بالاتر باشد مقاومت و استحکام آن کاشی و سرامیک‌ها در برابر شکستگی و ترک خوردگی افزایش می‌یابد برای کاشی‌های جدید، اعداد و ارقام و درجه‌بندی‌های قرار داده‌اند که هرچه این عدد کمتر باشد، کیفیت کاشی و سرامیک موردنظرمان بیشتر خواهد بود درصد جذب رطوبت آب در سرامیک‌هایی که کیفیت پایینی دارند، بین صفر تا نیم درصد وزن آن‌ها است.

کیفیت سرامیک مورد نظر ما بالاتر باشد، مقاومتشان هم در برابر سرما و حرارت، بسیار بالاتر است امروزه برای هر قسمت از خانه و برای هر مکانی از کاشی مخصوص به همان مکان استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال کاشی و سرامیکی که برای آشپزخانه استفاده می‌کنند باید بسیار مقاوم باشد؛ زیرا این کاشی‌ها در معرض انواع آلودگی و دمای بالا قرار می‌گیرند پس باید مقاومتر باشند و در گذر زمان همچنان زیبا بمانند و طول عمر طولانی‌تری داشته باشند.

کاشی سرامیک طرح سنتی

در هر مکانی و با توجه به سلیقه‌ی خاص افرادی که در آن مکان‌ها تردد دارند و با توجه به کاری که در آن مکان انجام می‌شود، از طرح‌های مختلفی استفاده می‌کنند کاشی سرامیک طرح سنتی، طرفداران زیادی دارد زیرا این نوع کاشی‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند.

مکان‌هایی که از کاشی و سرامیک سنتی استفاده می‌کنند اکثراً در رستوران‌ها، منازل، بعضی از فضا‌های خارجی و یا مکان‌هایی که افراد زیادی رفت و آمد می‌کنند می‌باشد استفاده از کاشی‌های سنتی باعث می‌شود مفهوم معماری ایرانی اسلامی برای همیشه در ذهن و خاطرمان بماند و هیچ وقت فراموش نشود.

کاشی سرامیک طلایی

رنگی که در نمای داخلی خانه‌هایتان استفاده می‌کنید بسیار مهم است کاشی سرامیک طلایی یکی از راهکار‌های فوق‌العاده قابل توجهی است که باعث می‌شود وقتی از آن‌ها در طراحی خانه‌ها به کار می‌گیرید، منزل شما بسیار زیبا، لاکچری و هیجان‌انگیز باشد از این سرامیک‌ها مطابق با سلیقه‌ی هر فردی در هر مکانی می‌توان استفاده کرد.

از سرامیک‌های طلایی بهتر است در صورتی استفاده کنید که با رنگ‌های زیبای دیگری ترکیب شده باشد زیرا در غیر این صورت اگر یکدست از رنگ طلایی استفاده شود ممکن است در پایان کار با مشکل مواجه شوید و برایتان ناخوشایند باشد.

یک روش دیگر برای استفاده از رنگ طلایی برای کاشی و سرامیک این است که حاشیه‌ی سرامیک‌ها یا خط‌های مرزی، طلایی رنگ باشد که این نوع طراحی، ظاهری جذابتر به دکوراسیون خانه‌هایتان می‌بخشد

دوستان عزیزم ممنونم که تا پایان این مطالب همراه ما بودید برای اینکه بتوانید با استفاده از کاشی و سرامیک‌های لوکس، دکوراسیون منحصر به فرد و جذابی داشته باشید و برای کسب اطلاعات بیشتر، از طریق شماره‌ها و راه‌های ارتباطی قرار داده شده در این سایت، با مشاورین و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *