فضای پشت ماشین ظرفشویی, فضای پشت اجاق گاز, کف اشپزخانه, دیوار و فضای بین کابین ها برخی از مواردی است که در فضای اشپزخانه وجود دارد که برای هر یک از این بخش ها از کاشی و سرامیک های مختلفی استفاده می شود.

بنابراین انواع کاشی و سرامیک و کاشی های اشپزخانه و 10 مدل شیک و مدرن که از پرفروش ترین ها در هر یک از این قسمت های کاشی و سرامیک استفاده می شود نباید در تضاد با سایر کاشی ها و سرامیک ها و کل طراحی در این فضا باشد. علاوه بر تفاوتهایشان باید هماهنگی و تعامل خوبی داشته باشند تا فضای اشپزخانه ناقص نشود.

کاشی قطعه ای از سفال است که پوشش داده شده با لعاب, لعاب یا پوشش داده شده بر روی برخی از کاشی و سرامیک است که به نام سرامیک وزن کمتر از سرامیک است, بنابراین کاشی استفاده می شود برای پوشش دیوار و سرامیک مقاوم تر از کاشی است و وزن بیشتری استفاده خواهد شد برای پوشش کف.

سرامیک ها کاشی و جذب رطوبت کمتری دارند. سرامیک ها در برابر سرما و فشار و گرما مقاوم تر از کاشی ها هستند بنابراین برای کف به خصوص کف اشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند اما این بدان معنا نیست که در محیط اشپزخانه نمی توان از سرامیک روی دیوار استفاده کرد زیرا همیشه اب و رطوبت وجود دارد. شما باید هنگام خرید کاشی ها مراقب باشید تا دیوار و سرامیک خود را برای پوشش کف خود پوشش دهید که از کیفیت بالایی برای مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و اب برخوردار است.

کاشی و سرامیک آشپزخانه

همانطور که قبلا اشاره کردیم در بخش های مختلف اشپزخانه باید از طرح های مختلف کاشی و سرامیک استفاده کنیم. در این قسمت از مطالب می خواهیم انواع کاشی و سرامیک را توضیح دهیم کاشی چینی یا سرامیک یکی از انواع کاشی و سرامیک است که به دلیل مقاومت بالا و ضد خش و ضد اب برای فضای بیرونی ساختمان ها بهترین گزینه هستند و به دلیل مقاومت بالا در برابر نفوذ اب نیز برای اشپزخانه و سرویس بهداشتی مناسب هستند.

سرامیک پرسلن انتخاب خوبی برای کف اشپزخانه است زیرا هم ضد اب است و هم مقاومت بالایی در برابر ضربه سنگین دارد, سرامیک پرسلن برای پوشاندن کف اشپزخانه صنعتی استفاده می شود, زیرا مقاومت بالایی دارد هم به نگهداری زیادی احتیاج ندارد و هم به راحتی تمیز می شود.

در اینجا ذکر این نکته مهم است که سرامیک چینی به دلیل وزن زیاد در طبقه فوقانی اشپزخانه برای استفاده توصیه نمی شود. این نوع سرامیک به دلیل کیفیت بالا گران است و همچنین هزینه نصب بالایی دارد.

دو طرف براق و مات کاشی و سرامیک وجود دارد و در فضای اشپزخانه هر دو باید از سرامیک مات استفاده شود زیرا ضد لغزش هستند بهترین گزینه برای کف اشپزخانه است زیرا کف اشپزخانه همیشه در معرض جریان اب قرار می گیرد و از لغزش جلوگیری می کند.

استفاده از سرامیک براق در کف اشپزخانه می تواند باعث برش شود, کاشی های سرامیکی و براق باید برای دیوار اشپزخانه استفاده شود زیرا باعث بازتاب نور در داخل فضای اشپزخانه می شود. علاوه بر این رطوبت جذب سرامیک پشت ماشین ظرفشویی و اجاق گاز نمی شود در این دو قسمت بهتر است از سرامیک استفاده شود زیرا فضای پشت گاز در معرض لکه ها و روغن پاششی قرار می گیرد و فضای پشت ماشین ظرفشویی نیز در معرض نفوذ اب و اب قرار می گیرد و استفاده از سرامیک در این دو قسمت باعث می شود که صدمه کمتری به دیواره های این دو قسمت وارد شود.

علاوه بر این تمیز کردن دیوار پشت اجاق گاز راحت تر است شما می توانید از کاشی های طراحی شده برای ایجاد تنوع بیشتر نسبت به بقیه اشپزخانه استفاده کنید و به زیباتر شدن پخت و پز خود کمک کنید تا بتوانید کاشی ها را با کابین های بالایی در اطراف اجاق گاز طراحی کنید و می توانید از کاشی های اختراع شده و طرح دار برای پشت اجاق گاز و در قسمت های مختلف اشپزخانه با اشکال مختلف استفاده کنید.

کاشی بین کابینت برای انتخاب کاشی بین کابینت ها باید چند نکته را در نظر بگیرید. اولین نکته این است که ارتفاع بین کابینت های بالا و پایین را مشاهده کنید. از لحاظ تقسیمات ریاضی ارتفاع این قسمت از فضای خالی بر روی عرض کاشی مورد نظر باید قابل تقسیم باشد. در واقع رعایت این تناسب و نسبت می تواند کمترین برش کاشی را در حین نصب ایجاد کند تا فضای مورد نظر یکنواخت شود.

شلاق زدن کاشی های مورد استفاده در این بخش باید بسیار ظریف باشد زیرا همیشه در معرض روغن های اشپزخانه و مواد غذایی است که باعث زرد شدن خط می شود و باعث می شود اشپزخانه زشت و کثیف به نظر برسد.

برای کاشی های بین کابینت بهتر است کاشی های کالیبره شده یا بازیافتی به نام کاشی های برش لیزری خریداری شود و به دلیل اینکه بدنه این نوع کاشی ها و سرامیک ها در حال تراشیدن است راحت تر می توان مانند قطعات پازل جمع کرد و کنار هم قرار گرفت و نیازی به کاشی کاری نیست. در اینجا ذکر این نکته مهم است که می توان از تمام کاشی ها و کاشی های مخصوص دیوار در فضای بین کابینت ها استفاده کرد و بسیاری از افراد ترجیح می دهند از کاشی رستوران و طرحی برای پوشاندن این فضا استفاده کنند.

برای زیبایی فضای اشپزخانه خود می توانید از سرامیک های ساده و گلدار به علاوه چکرهای سفید با رنگ های مختلف استفاده کنید.

متنوع ترین کاشی و سرامیک با رنگ و مدل های متعدد توسط مجموعه ما بدون واسطه و با بهترین کیفیت به طور عمده و برخط در اختیار مشتریان سراسر کشور قرار می گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *