این پوشش که شبیه شیشه است روی سطح فوقانی یا تحتانی سرامیک نقاشی شده و سرامیک های کف لعاب دار می توانند نانو پولیش و لیزر باشند.

سرامیک واژه ای یونانی دارد که در زبان فارسی به معنی سفال است و الزامات تهیه سرامیک عبارتند از: الومینیوم اکسید, خاک رس, سیلیکون, کولینیت و کاربید تنگستن.

در فرایند پخت سرامیک سپس لعاب را به لایه های بالایی رس می چسبانند که سرامیک لعاب دار نامیده می شوند و اگر قبل از پخت کپسوله نشود سرامیک لعاب دار نامیده می شود.

برخی ادعا می کنند که قدمت این سرامیک به 7000 سال قبل برمی گردد و برخی دیگر به 15000 سال قدمت دارند. اما بیشتر مورخان و مورخان در 10000 سال قبل از میلاد در این مورد اتفاق نظر دارند.

سرامیک کف لعاب دار

همانطور که گفته می شود اگر لعاب روی سرامیک قرار گیرد سرامیک لعاب دار است و اگر لعاب زیر سرامیک قرار گیرد سرامیک لعاب دار نامیده می شود.

بیشتر سرامیک ها دارای لعاب های براق و ضد اب و دکوراتیو هستند که برای ساخت این کار باید انجام شود: ابتدا معادن سرامیک را شناسایی کرده و خاک را استخراج می کنند سپس در سیلوهای خاک نگهداری می کنند پس از سنگ زنی و کاهش ذرات خاک سرد می شود و سپس به فرمولی برش داده می شود که در نهایت در خشک کن و اجاق گاز قرار می گیرد و سرامیک صاف حاصل می شود.

 

سرامیک کف نانو پولیش

سرامیک های دارای کف نانو پولیش را سرامیک لاک نانو پولیش می نامند و در واقع کلمه نانو در نانو کاشی های فناوری نانو شیمیایی گرفته شده است که باعث می شود کاشی ها حاوی نانو ذرات خاصی باشند و ذرات یک لایه روی کاشی ها تشکیل می دهند و در نتیجه خواص اب و گرد و غبار را به خود اختصاص می دهند.

این نوع پوشش ها به دلایل زیر روی سرامیک پوشیده می شوند:

تشکیل اموال محلول در اسید و اب
نفوذ ناپذیری سرامیک
مقاومت در برابر خراش
زیبایی سطوح در سرامیک
مقاومت در برابر ترک و ترک

توجه داشته باشید که برای نصب و راه اندازی سرامیک بر روی کف باید به دقت کاهش یابد و سطح تراز شود شیب به درستی انجام می شود و ملات یا نانو چسبندگی است.

سرامیک کف نانو

سرامیک ها برای کاربردهای فراوان لعاب دار هستند و یکی از این مینای دندان ها لعاب سرامیکی کف نانو است که مزایای بسیاری از جمله:

دافع اب: هیچ مقدار اب نمی تواند از طریق کاشی های نانو نفوذ کند, سرامیک درخشش و صیقلی خود را حفظ می کند و تا زمانی که می خواهید دوام خواهد داشت.
مقاوم در برابر لکه: با ورود فناوری نانو دیگر نیازی به بخار دادن سر خود برای ترفندهای حذف سفید کننده ندارید بله شنیده اید که نانوپلاش نامریی روی کاشی ها از نفوذ مایعات در برنامه های شما جلوگیری می کند و به نوبه خود از ایجاد لکه جلوگیری می کند.
ضد باکتری: فناوری نانو با خواص ضد باکتری بالا میکروب ها را از پایین شما حذف می کند.

 

سرامیک کف لیزری

بعضی اوقات کف سرامیک ها را به اصطلاح با لیزر برش داده و می چسبانند سرامیک کف لیزری.

لیزرهای کاشی دید و دقت کاشی ها را با اطمینان از قرار دادن کاشی اول دقیقا بهبود می بخشند و همچنین یک خط لیزر شفاف تولید می کنند که بلافاصله روی سطح و جلوی سطح لیزر قابل مشاهده است.

ابزار طرح لیزری کمک می کند تا شما را پاره کردن خطوط گچ است که می تواند به طور کامل بدون خط و یا خطوط شبکه زمانی که شما نصب کف.

تراز لیزری برای سرامیک و کاشی کار می کند سریع تر, ساده تر و با دقت بیشتری از طریق نمایندگی از خطوط قرمز یا سبز بر روی زمین, دیوار, یا سقف.

سرامیک کف ژکو

از زیباترین سرامیک های جهان می توان به سرامیک های کف جکو اشاره کرد.

سرامیک کف باید لوکس و ظریف باشد زیرا وقتی میهمان سعی می کند وارد خانه شود نما و سرامیک دست دوم را می بیند اما معمولا سرامیک های لوکس کمتری تولید می کند.

سرامیک نیز باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد زیرا کیفیت یکی از مهمترین اجزای انتخابی در خرید است بهتر است از سرامیک های لعاب دار برای کف استفاده شود زیرا جلوه و زیبایی خاصی به خانه می بخشد.

سطح صیقلی کاشی های کف چشم هر بیننده را به خود جلب می کند.

سرامیک کف رگه دار

کف و دیوارهای خانه ها در گذشته هیچ نما نداشتند اما با کارهای سرامیکی به ویژه کف سرامیکی و دیوارهای رگه ها تصویری منحصر به فرد داشتند.

انواع سرامیک در بازار عبارتند از:

سنگ مرمر سرامیکی
سرامیک گرانیت
سرامیک عتیقه
طراحی فرش سرامیکی
سرامیک ساده
سرامیک گل
طراحی سرامیک

هرچه کف و دیوارها از سرامیک های طراحی جدید نصب شود جالبتر است و مهمترین موضوع در نمای ساختمان این است که علاوه بر تغییرات اقلیمی مقاومت و ظاهر سرامیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

این محصول را می توان بر روی دیوارهای پارکینگ, گردشگاهها, طبقه ساختمان و اشپزخانه است که می تواند در انواع برنامه های کاربردی بسته به نوع مصرف مورد استفاده قرار می گیرد.

سرامیک کف شیاردار

سرامیک که دارای شیار است سرامیک کف شیاردار نامیده می شود و معمولا سرامیک عمر طولانی تری نسبت به سایر پوشش های مورد استفاده برای کف دارد.

این سرامیک ها به روش های مختلفی تولید می شوند که بر اساس هر نوع تقسیم و توصیف می شوند.
سرامیک سه بعدی بزرگ: این سرامیک ها با ویژگی سرامیک کف سه بعدی فضایی لوکس و مدرن را برای محیط مورد استفاده شما ایجاد می کنند و حس فانتزی را برای بینندگان و مخاطبان فراهم می کنند و همچنین این محصولات را می توان برای مشاهده واحدهای مسکونی با اندازه متوسط و کوچک استفاده کرد.
سرامیک های فانتزی بزرگ: این محصولات بیشتر برای ویلاهای جنگلی و محیط های مشرف به ساحل می تواند گزینه ای مطلوب و بسیار مناسب باشد و در عین حال دارای قیمت و کیفیت بالایی نیز باشد.

سرامیک کف بدون درز

سرامیک ها معیارهای مختلفی دارند و استانداردهای خوب سرامیک کف بدون درز هستند.

ساختار سرامیک پیچیده ترین در میان تمام مواد است و این شامل اتم های مختلف از اندازه های مختلف, پیوند بین این اتم ها به طور کلی کووالانسی یا یونی است.

این پیوندها در مقایسه با پیوندهای فلزی بسیار قوی هستند و سرامیک ها به صورت تک کریستال یا پلی کریستال در دسترس هستند و دارای دانه ریز هستند و منجر به استحکام و استحکام بیشتری می شوند.

ترکیبات سرامیکی بسیار جمع و جور و مقاوم هستند که در برابر اب نفوذ ندارند و دارای لعابی مقاوم در برابر لغزش هستند که اصطلاحا لغزش نیست.

سرامیک کف شیشه ای

برخی از سرامیک ها دارای پوشش شیشه ای با ضخامت کم هستند که به سرامیک کف شیشه معروف است.

یکی از خواص مکانیکی مفید سرامیک سختی است که اغلب در صورت نیاز به عملیات ساینده یا سنگ زنی استفاده می شود و در واقع شناخته شده ترین مواد سرامیک سخت ترین است.

بیشتر مواد سرامیکی به دلیل قرار گرفتن در معرض تنش در دمای بالا دچار تغییر شکل خزش می شوند اما سرامیک های کف شیشه ای خزش کمی از خود نشان می دهند.

سرامیک عایق خوبی برای کف و مقاوم در برابر گرما و سرما و همچنین برق رسانا و عایق حرارتی است. این مزیت در زمستان به دلیل سرامیک جلوگیری از اتلاف گرما و انرژی و همچنین به دلیل مقاومت رخ می دهد.

در مورد سرامیک های شیشه ای از ذرات زیادی ساخته شده است که خواص خود را کاهش می دهد و شیشه های ریز دانه در خود یافت نمی شود و لعاب این سرامیک ها مخلوطی از اکسید سرب و کوارتز و فلدسپات است.

 

سرامیک کف عقیق

از جمله زیباترین سرامیک هایی که می توان تهیه کرد سرامیک کف عقیق است که زیبایی فوق العاده ای دارد.

سرامیک ها در دمای بالا ذوب می شوند و تحت بازپخت رفتار شکننده ای از خود نشان می دهند.

در نتیجه, ذوب معمولی, ریخته گری و مسیرهای پردازش حرارتی مکانیکی مناسب برای پردازش سرامیک پلی کریستالی نیست, با این حال, شیشه معدنی با استفاده از دمای ذوب پایین تر با توجه به تشکیل یوتکتیک.

محصولات سرامیکی از پودرهای سرامیکی از طریق پردازش پودر و با شروع پودرهای سرامیکی ساخته می شوند.

سرامیک کف گرانیتی

با کیفیت ترین سرامیک در کف سرامیک گرانیت است.

گفته می شود سرامیک ها با گرم کردن خاک رس یا مخلوطی از مواد معدنی غیر فلزی در دمای بالا در برابر گرما و خوردگی مقاوم هستند و این مواد به وضوح شکننده هستند و بیشتر حاوی سیلیکات به عنوان ماده اصلی خود هستند.

قبل از سپیده دم انقلاب صنعتی, سرامیک به طور عمده در کاشی و سفال ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفت, اما با ظهور تکنولوژی, سرامیک کاربردهای بیشتری در جهان مدرن.

کف سرامیک یا لمینت

سرامیک های لعاب دار و سفید مورد استفاده در کف را سرامیک سفید یا لمینت می نامند که به عنوان پوشش دندان نیز استفاده می شود.

سرامیک ها لعاب های متنوعی دارند که عبارتند از:

لعاب بی رنگ که مخلوط سیلیس, کلسیم و پرسلن سفید است که بسیار شفاف.
لعاب رنگی که از رنگ و رنگ ابی تشکیل شده است نشانگر اکسید مس و رنگ زرد رنگ نشانگر اکسید اهن و سبز علامت اکسید کروم است.
لعاب مات ساخته شده از کربنات سدیم و نمک که برای جلوگیری از زنگ زدگی انجام می شود.
سرامیک لعاب و پخت و پز در کوره های کاشی با درجه حرارت بالا باعث مقاومت بالا در انواع شرایط جوی می شود.

ست قرنیز و سرامیک کف

به منظور داشتن یک نما خانه نیاز به دقت طراحی و مرتب, که یکی از چیزهایی است که باید در نظر گرفته شود.

سرامیک نیز مشکلات خود را دارند و نقطه خود را از نقص و ناخالصی است که در طول تولید خود را ایجاد. شرایط بی طرفی بار در طول تشکیل سرامیک نیز بر نقص در محصول نهایی تاثیر می گذارد. بنابراین ناخالصی های الکترونگاتیو جایگزین پیوندهای شبکه می شوند.

با توجه به اینکه این فرایند در سطح زیراتمی غیر قابل کنترل است, اگر اتهام ناخالصی ها برابر نباشد, اغلب نقص ظاهر می شود و چنین نقص هایی در سرامیک محدودیت هایی ایجاد می کند.

اگر فردی هستید که به استاندارد فضا اهمیت می دهید هنگام خرید سرامیک سرامیک دیواری سرامیکی قابل شستشو را انتخاب کنید زیرا با دستمال به راحتی خاک را از بین می برد.

 

سرامیک کف و بدنه

کف سرامیک و بدنه از جمله مواردی است که در ساخت و ساز استفاده می شود.

سرامیک ها مانند بسیاری از مواد دیگر از زمین استخراج نمی شوند و عمدتا از خاک رس ساخته می شوند.

فرایند سرامیک با گرمایش و سرمایش به دلیل غیر معدنی و غیر فلزی در حال انجام است و می تواند توسط بلوک فیوژن تولید شود که پس از خنک شدن تحت اثر دما به جامد تبدیل می شود یا از نظر شیمیایی در دماهای پایین ساخته می شود.

انواع سرامیک ها به هفت نوع مختلف تقسیم می شوند و تمام خواص و کاربردهای خاص خود را دارند. مواد ساینده, عینک, کیست, باقی مانده, خاک رس ساختاری, ظروف سفید و سرامیک مدرن هفت نوع از سرامیک هستند.

سرامیک کف و دیوار

سرامیک ها در دو نوع مات و براق مناسب برای کف و دیوار یافت می شوند و سرامیک از نوع براق دارای لعاب براق است که برای کف توصیه نمی شود زیرا سطح لغزنده ای دارد و معمولا این سرامیک ها برای دیوار استفاده می شوند و تا زمان افتادن نور خورشید زیبایی بیشتری از خود نشان می دهند اما از نوع غیر جداره و مات برای کف استفاده می شود که باعث می شود سرسره کمتر شود.

سرامیک های روشن را برای فضاها و فضاهای کوچک مانند حمام و دوش انتخاب کنید و مزایای رنگ های روشن با وسایل و دکوراسیون این مکان ها سازگار است.

سرامیک های تیره رنگ برای استفاده در خانه های ویلا یا خانه های واقع در طبیعت مناسب ترند تا در محیط قرار بگیرند.

اکنون سرامیک ها دنیایی از رنگ و تنوع دارند مانند سرامیک های طراحی چوب که ساخت و خرید مجموعه ما را با تجربه گسترده در ساخت و فروش این محصول می تواند در خرید منحصر به فرد و با کیفیت به شما کمک کند و در صورت تمایل به خرید سرامیک با کیفیت می توانید از طریق شماره های ذکر شده در سایت با مشاوران ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *