بدانید که چه تفاوت بین کاشی و سرامیک است? ما باید در مورد هر یک بدانیم. به همین دلیل ساختار این دو فرایند تجزیه و تحلیل می شود.

این کاشی در اشکال و اندازه های مختلف با ضخامت چند میلی متر در بازار موجود است که از مواد اولیه سخت مانند سنگ مرمر ساخته شده است, شیشه, فلز, و غیره. و پخته شده در 1000 C درجه سانتیگراد.. استفاده از کاشی به عنوان یکی از مصالح ساختمانی برای پوشش کف سقف دیوار یا سطوح دیگر استفاده می شود.در حال حاضر ما در حال گرفتن به دانستن انواع بیشتری از کاشی:

موزاییک
سنگ
شیشه
سرامیک
پرسلن
ویترای و …

کاشی ها با مواد لعاب پوشش داده شده, تمام انواع مینای دندان لعاب; مات, براق, الگو, ساده و… شود. طراحی شده برای انواع سلیقه ها.. کاشی ها در مارک های مختلف تولید می شوند.


لعاب کاشی به جز مواد اولیه مورد استفاده نیز با مواد معدنی و غیر معدنی انجام می شود.این مواد روی کاشی جدید متفاوت است و سرامیک نامیده می شود.
سرامیک ها نیز با حرارت بالاتر پخته می شوند و چندین بار تکرار می شوند. از سرامیک برای پوشاندن کف حمام نیز استفاده می شود.

در یک نگاه این دو بسیار شبیه به هم هستند.با این وجود تفاوت های کمی دارند که می توانند از یکدیگر تشخیص داده شوند.

دیوارها به دلیل پخت کمتر سبک تر هستند.

اندازه سرامیک ها از کاشی ها بزرگتر است.

سرامیک ها با گذشت زمان شفافیت رنگ را از دست می دهند و در برابر نور خورشید مقاوم هستند.

کاشی ها از طراحی و رنگ متنوعی نسبت به سرامیک برخوردار هستند.

کاشی ها به دلیل ظرافت و اندازه کوچکتر بیشتر برای سطوح دیوار استفاده می شوند و سرامیک ها به دلیل مقاومتی که دارند بیشتر برای سطوح کف استفاده می شوند.

تفاوت کاشی و کف سرامیک در این است که کاشی در برابر سرما و گرما مقاومت کمتری دارد و برای فضاها و محیط هایی مانند لوازم بهداشتی استفاده می شود.

کاشی قدرت نفوذ بیشتری دارد. به همین دلیل اغلب برای سطوح کف استفاده نمی شود. زیرا زمین بیشتر از دیوار در معرض اب است.
سرامیک ها در برابر حرارت یا حرارت زیاد تغییر شکل نمی دهند. معمولا در مکانهایی استفاده می شود که بیشتر در معرض گرما و شعله شدید قرار دارند.

به ویژه مهمترین تفاوت بین کاشی و سرامیک باید توجه داشت که کل عمر سرامیک بیشتر از کاشی است.
اگر پاکیزگی برای شما مهم است و شما در این مورد فردگرا هستید سرامیک ها به راحتی توسط دستمال یا پاک کننده تمیز می شوند.

همچنین سرامیک ها در برابر برق و جریان گرما بسیار مقاوم هستند. بنابراین برای پوشش کف مناسب است. انرژی و گرمای ساختمان را از بین می برد.

در شکل ساختاری یک کاشی از دو قسمت تشکیل شده است. کاشی از خاک رس ساخته شده است و دوم یک پوشش لعاب است.
مواد اولیه که بدن سرامیک را تشکیل می دهند مواد غیر ارگانیک و غیر فلزی است که از مخلوطی از خاک رس تشکیل شده است, شن و ماسه و فلدسپات.
و امروزه تنوع در تولید کاشی و سرامیک در دسترس مشتریان با مارک های مختلف است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *