کاشی و سرامیک از جمله سرامیک های اینه به عنوان یکی از مهمترین مصالح ساختمانی در مرکز توجه مردم و سازندگان ساختمان های امروزی محسوب می شود. کاشی و سرامیک نقش مهمی در زیبایی و نظافت منازل و سازه های ساختمانی دارند. انتخاب بهترین کاشی و سرامیک است که قطعا یکی از نگرانی های جدی از افرادی که مایل به استفاده از این مواد در ساختمان. برخی از پارامترهای مهم در انتخاب کاشی و سرامیک مناسب است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عامل اول مواد بدن و یا کاشی و سرامیک بیسکویت است که در سه دسته قرار داده شده است: خاک قرمز یا خاک رس خاک سفید و در نهایت بدن پرسلن. کیفیت بدنه خاک رس در پایین ترین درجه قرار دارد و جذب اب بیشتری دارد بنابراین کاشی ساخته شده با این نوع بدنه نباید در معرض اب قرار گیرد و استفاده در کف برای این نوع کاشی ها توصیه نمی شود. در نوع دوم بدنه که از خاک سفید ساخته شده است جذب اب کمتری وجود دارد و کیفیت این نوع بدنه نسبت به نوع قبلی مطلوب تر است.

نوع سوم بدنه که پرسالان است به دلیل دمای بالای بازپخت 1200 درجه سانتیگراد کمترین جذب اب را دارد و به دلیل اینکه در مقایسه با دو نوع قبلی به دلیل روند ساخت تحت فشار بیشتری قرار می گیرد. این مقاومت خوبی در برابر فشار و تغییرات دما و یک انتخاب مناسب برای طبقه است, پشت بام ها و پارکینگ. طبیعی است که قیمت این نوع کاشی و سرامیک نسبت به دو نوع قبلی بالاتر باشد اما به دلیل کیفیت بالا این افزایش قابل توجیه است.

عامل دوم در انتخاب کاشی های لعاب دار و سرامیک است. لعاب نقش مهمی در ظاهر و زیبایی کاشی های لعاب دار دارد و با توجه به محیط کاربرد – و البته سلیقه مشتری – باید نوع خود را انتخاب کنیم. لعاب در طبقه بندی 4 دسته پرداخت, براق, مات و روستایی, که به تدریج از پرداخت به قیمت راستیک افزایش.

پرداخت و لعاب براق بیشتر برای محیط هایی استفاده می شود که نیاز به ظاهر بصری خوبی دارند و در مغازه ها و مکان هایی که مشتریان باید کشیده شوند استفاده می شود. این نوع لعاب برای حفظ طراوت و زیبایی محیط نیاز به تمیز کردن مداوم دارد.

لعاب مات اغلب در محیط های اداری استفاده می شود و اگرچه احساس خوبی از محیط ایجاد می کند اما نیازی به تمیز کردن مکرر ندارد و گزینه مناسبی برای چنین فضاهای کاری است. در نهایت, لعاب روستایی دارای سطوح سه بعدی, که برای مکان هایی که نیاز به اصطکاک بالا استفاده می شود, مانند پارکینگ, حیاط یا سقف.


عامل سوم در انتخاب کاشی و سرامیک مانند کف سرامیک اندازه است و انتخاب اندازه باید متناسب با مساحت محیط مورد استفاده باشد. همچنین علاوه بر ضایعات استفاده از کاشی و سرامیک برای محیط های کوچک مانند حمام و لوازم بهداشتی مناسب نیست.

عامل چهارم رنگ و طراحی کاشی و سرامیک است که اغلب بر اساس سلیقه مشتری است. همچنین انتخاب رنگ های روشن برای محیط های کوچک باعث می شود که بیش از حد بزرگ شوند و توصیه می شود که این نکته مهم در انتخاب کاشی و سرامیک مورد توجه قرار گیرد.

شرکت السا با کادر مجرب افتخار همراهی مشتریان عزیز را برای انتخاب بهترین کاشی و سرامیک و کاشی جهت خرید رضایت بخش و راحت دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *